Ads 468x60px

Wednesday, December 19

Izinkan Aku Menangis

Assalammualaikum w.b.t

Syukur alhamdulillah kepada Allah s.w.t kerana masih meminjamkan roh untuk terus menukil selembar kata-kata yang lahir dari sanubari kehidupan seorang hamba. Cinta Rasulullah s.a.w. yang tersemat di qalbu memberi suntikan semangat untuk menulis dan terus menulis...


Aku ingin menangis seketika,
Mengenang diri yang semakin dewasa ini,
Hidup kita sememangnya tidak sempurna,
Tetapi hakikatnya kita perlukan kesempurnaan untuk hidup....

Sekali lagi aku terjatuh dan terjatuh..
Tak mampu lagi nak bangkit menyuarakan apa yang tersirat dalam qalbu..
Hanya mampu berdiam diri ketika diri sendiri di persalahkan setiap hari..
Aku biarkan semua ini terus berlalu dengan sekelip mata..

Sekali lagi berlaku dan terus berlaku..
Adakah aku cukup kuat untuk bertahan dan terus mempertahankan semua ini ?
Sampai bila hati akan jadi sebegini?
Memendam rasa hingga penghujungnya?
Bukan ini yang aku mahukan dari sebuah kehidupan..
Kebahagiaan yang ingin dikecapi hanya mimpi…
Sesekali aku takkan pernah nyatakan apa yang aku inginkan .

Izinkan aku terus menangis...
Kenapa harus aku menangis dan terus menangis?
Adakah aku sedang bermain dengan emosiku sendiri?
Atau aku sedang asyik melayani mimpi disiang hari?

Inilah dugaan yang harus aku tempuh
Aku kuatkan diri menghadapi ini semua..
Biarlah dengan kata orang..
Aku tetap akan teruskan kehidupan didunia yang fana ini….
Kerana aku tahu tiada kehidupan yang lebih bahagia..
Melainkan di akhirat sana kekal abadi

Izinkanlah aku terus menangis di dunia ini…
Kerana aku tahu satu hari nanti tangisanku ini bakal terhenti…

Jazakallahukhoir….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sample text

Copyright 2011 @ Laman Rasmi Cikgu Amirul2u. PENAFIAN :Cikgu Amirul2u adalah tidak bertanggungjawab terhadap apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat atau daripada kecacatan atau kesilapan kandungan di dalam laman web ini. Dibangunkan oleh cikguamirul@yahoo.com