Ads 468x60px

Saturday, January 28

Jawapan Tinggal Kenangan

Assalammualaikum…




Aku rasa hari ini lain daripada yang biasa,
Entah, mungkin hanya aku seorang yang merasai,
Ibarat baru tersedar dari buaian mimpi,
Sehinggakan pada satu ketika,
Hilang gema suaraku,
Terdiam membisu,
Duk mengenang kekhilafan diri.





Aku cuba menyembunyikan perasaanku ini,
Tiba-tiba dadaku sebak menahan kesedihan,
Titisan air yang berladung di kolam mini,
Setitik demi setitik jatuh membasahi bumi murabbi,
Perasaan hiba menjadi pemutus semangatku.






Hampir setahun lamanya aku pendamkan,
Kini jawapan sudah ku temui,
Tak mampu lagi aku berkata-kata,
Tak mampu rasanya muka nak diangkat,
Hanya Allah yang tahu sesedih mana diriku ini.

Adakah disini perhentianku,
Mana titik noktahnya,
Aku masih kabur,
Ini kenyataan atau suratan
Atau aku masih berada dialam kayangan
Harapan tetap tinggal kenangan.

Tenang seketika terfikir sejenak,
Ini ujian Allah pada hambanya,
Mungkin kifarah atas dosa-dosaku lampau,
Tapi aku tetap istiqomah dalam istikharah,
Aku yakin pasti ada pertemuan,
Tidak didunia, akhirat kelak pasti kutemui.
InsyaAllah………


*Nukilan Hati Ke Hati Cikgu Amirul
*28 Januari 2012 bersamaan 4 Rabiul Awal 1433 H
*6.00 petang di Ladang Sungai Nil ,Bumi Murabbi

Jazakallah.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sample text

Copyright 2011 @ Laman Rasmi Cikgu Amirul2u. PENAFIAN :Cikgu Amirul2u adalah tidak bertanggungjawab terhadap apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat atau daripada kecacatan atau kesilapan kandungan di dalam laman web ini. Dibangunkan oleh cikguamirul@yahoo.com