Ads 468x60px

Sunday, September 25

Jodoh Dari Allah

u
  Hayatilah titipan ini


Andainya dia adalah jodoh yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku, 
maka campakkanlah dalam hatiku cinta kepadanya adalah kerana-Mu, 
dan campakkanlah dalam hatinya, cinta kepadaku adalah kerana-Mu.
Namun,andainya dia bukanlah jodoh yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku, 
berikanlah ku kekuatan agar pasrah dalam mengharungi ujian, 
yang kau berikan kepadaku.

Jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada -Mu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu,
Jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu,
Jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada-Mu,
Jika aku rindu, 
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu,
Jika aku rindu, 
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurga-Mu,
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu,
jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
janganlah biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu.
Jika kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada
cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.ya Allah 

2 comments:

  1. InsyaAllah...
    Wanita yg solehah untuk lelaki yg soleh,
    begitu juga lelaki yang soleh untuk wanita yang solehah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sample text

Copyright 2011 @ Laman Rasmi Cikgu Amirul2u. PENAFIAN :Cikgu Amirul2u adalah tidak bertanggungjawab terhadap apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat atau daripada kecacatan atau kesilapan kandungan di dalam laman web ini. Dibangunkan oleh cikguamirul@yahoo.com